3 POMYSŁY NA DANIA Z KASZKI KUKURYDZIANEJ


Lubię kulinarne nowości i eksperymenty w kuchni, ale przyznam Wam szczerze, że na kaszkę kukurydzianą jakoś długo nie miałam pomysłu. Przejrzałam mnóstwo przepisów w internecie poszukując inspiracji, by wyczarować coś oryginalnego i pysznego. Coś, czego wcześniej nie jadłam.


Chyba pierwszym daniem, które mnie zaciekawiło była POLENTA. Jest to tradycyjne włoskie danie, przygotowywane kiedyś z mąki kasztanowej. Obecnie przygotowuje się je z mąki lub kaszki kukurydzianej. Polenta może być jedzona solo lub jako dodatek do mies, zup, sosów czy  szaszłyków.


Jak przygotować polentę?

Do przygotowani polenty potrzebna jest kaszka kukurydziana. Gotujemy ją przez 5minut. Na gęsto, w wodzie z dodatkiem mleka. 1,3 szklanki kaszki kukurydzianej Kupiec , 2 szklanki wody, 2 szklanki mleka. Dodajemy ulubione przyprawy: sól, czosnek, pieprz lub uniwersalnej przyprawy warzywnej. 
Jeśli ktoś woli może też kaszkę ugotować w bulionie. Po ugotowaniu przelewamy kaszkę do  płaskiego naczynia i wygładzamy. Odstawiamy do ostudzenia. Do lodówki na kilka godzin. Najlepiej na noc. 

Ja przygotowałam polentę w dwóch wersjach. Jedną lekko przyprawioną, a do drugiej porcji dodałam podduszone na maśle liście świeżego szpinaku.



Polenta z kaszki kukurydzianej



Następnego dnia polentę kroimy w kawałki i podgrzewamy. Można ją podsmażyć, podpiec czy grillować.

Jedną wersję pokroiłam w kostkę i wykorzystałam do szaszłyków. Grillowana, w towarzystwie warzyw smakowała wy-bor-nie!


Szaszłyki z polentą 


Wersję szpinakową pokroiłam w większe kawałki podałam na ciepło z sosem grzybowym. Mniam! 




Polenta szpinakowa z sosem grzybowym




Jednak hitem wśród moich bliskich okazały się być krokiety z kaszki kukurydzianej! Jak je przygotowuję? Podobnie!

Kaszkę kukurydzianą Kupiec gotuję na gęsto w wodzie z mlekiem. 5minut. (1,3 szkl. kaszki, 2 szkl. wody, 2 szkl. mleka). Studzę i przyprawiam masę wedle uznania. Sól, pieprz, czosnek, odrobina mieszanki z suszonych warzyw. Dodaję jajko, mieszam i formuję placuszki. Jeśli masa jest zbyt rzadka dosypuję nieco bułki tartej. Nakładam ulubiony farsz (np.salami,szpinak,żółty ser) i zlepiam kształtując krokieciki. Potem delikatna panierka i krótkie smażenie na złoty kolor!


Krokiety z kaszki kukutrydzianej 


Obowiązkowe odtłuszczam ma papierowym ręczniku i podaję z dużą ilością warzyw lub lekką sałatką.





Jedna niepozorna kaszka kukurydziana i tyle smacznych dań można z niej wyczarować.
 Dajcie znać w komentarzu, która propozycja spodobała się Wam najbardziej.


********

O innych pomysłach na dania z kaszką kukurydzianą oraz o jej wartościach odżywczych możecie poczytać więcej na stronie Kupca <KLIK> 





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty