CIASTO CZEKOLADOWE Z ORZECHAMI






Jeśli jesień, to pora na orzechy

jeśli orzechy, to ciasto z orzechami

mega pachnące...
mega łatwe w przygotowaniu...
mega wilgotne....


Przepis podaję też w rozmiarze mega ;)
- wychodzą z niego dwie dłuuugie blaszki ciasta 10X35cm



 JESIENNE CIASTO CZEKOLADOWE







Składniki:

4 szklanki mąki
1 szklanka mleka
2 szklanki cukru
1 szklanka oleju
3 jajka
6-8 łyżek duszonych jabłek lub powideł śliwkowych
2 łyżki kakao
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki sody oczyszczonej
olejek rumowy 
2-3garści sparzonych rodzynek
2-3 garści posiekanych orzechów włoskich



Wykonanie:

Miało być łatwo, a więc...

Do miski wlewam produkty płynne, chwilę mixuję, 
potem dodaję sypkie i mixuję kilka minut, do połączenia składników. 
Na koniec dodaję bakalie. 
Piekę 60 minut w 180 stopniach.

Po lekkim ostudzeniu polewam polewą czekoladową-
na bogato, tak, aby ciasto było jeszcze bardziej wilgotne.






Ciasto może postać nawet przez kilka dni,
ale przy moich łasuchach ostatni okruszek znika na drugi dzień.

Przepraszam Was, że tylko jedną fotkę udało mi się zrobić,
ale ciasto zniknęło tak szybko ;)



Komentarze

  1. Mniam :) Prostota smakuje najlepiej :) Skorzystam z Twojego przepisu na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja na detoksie cukrowym buuuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Agnieszka, jak długo jeszcze?
      Już chyba z pół roku jesteś na tej strrraszej diecie?

      Usuń
  3. Ale mi narobiłaś smaka :) Choć od 3 dni zabieram się za metrowca, bo kiedyś zawsze był na wszystkich rodzinnych imprezach a teraz bardzo bardzo rzadko go robimy, mimo że jest tak prosty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja za metrowca się zabrać nie mogę. Skoro mówisz,że taki prosty to może się skuszę :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Podrzuć przepis dzieciom, niech same zrobią. Ciasto udaje się zawsze, a moja córcia zawsze jest dumna że sama je piecze :)

      Usuń
  5. Dziękuję bardzo za przepis :-)
    Dzisiaj go sobie upiekę :-)
    Iwona Maziarz

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie aromatyczne ciacha :) Jesień u mnie pachnie nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Proste i smaczne :) Chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za przypomnie tego ciasta , kiedyś piekłam go bardzo często ,tylko pod nazwą Murzynek . Jutro rano będę piekła , narobilas mi smaku. POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Orzechy i czekolada to świetny duet, sama często stosuj takie połączenie. Mimo, że nie jestem mistrzem cukiernictwa to porady z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-zrobic-tradycyjne-ciasto-czekoladowe/ sprawiły, że moje ciasta czekoladowe wychodzą obłędne. Rodzinka jest zachwycona. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty